Apex Legends Ring rehberi: Halka hasarı ve maç süresi

İlk halkanın kaç saniye sonra daraldığından halka hasarına kadar bilgiler

Apex Legends Ring rehberi yazımızda halka hasarı ve maksimum maç süresi hakkında bilgiler veriyoruz. Apex Legends, Battle Royale türünün birçok yönünü yeniden tasarladı ve oyuna farklı bir bakış açısı getirdi. Geliştiricilerin oyunda aynı şekilde bırakmaya karar verdikleri mekaniklerden biri Ring yani halka sistemi oldu. Apex Legends'taki halka, Fortnite'taki Fırtına ve PUBG'deki Playzone ile aynı şekilde çalışır. Oyuncuları her dakika birbirlerine yaklaşmaya zorlar ve halkanın dışında kalanlara zarar verir. 2 Temmuz'da çıkış yapan "Battle Charge" Season 2 ile Ring özellikleri değişti.

2. sezonda Apex Legends Ring bilgileri

Halka hasarı
Apex Legends'ta halka hasarı benzer BR'lara göre daha hafiftir

Apex Legends'ın diğer birçok mekaniğinde ve sisteminde olduğu gibi oyunda Ring ya da halkanın tam olarak nasıl çalıştığı başta açıklanmadı. Bunun yerine kendi gözlemlerinize bel bağlamak zorundaydık. Halkanın her zaman belirli bir dakikada sonra daraldığı ve her daralmada daha fazla sabit hasar verdiğini muhtemelen biliyorsunuz. Ancak oyunu en iyi şekilde oynamak ve rakiplerinize üstünlük sağlamak için bundan daha fazlasına ihtiyacınız var. Yazıda halka, çember ve daire ifadelerini bir arada kullanıyoruz.

Apex Legends karakter rehberleri:

BloodhoundGibraltarLifelinePathfinderOctane
WraithBangaloreCausticMirageWattson

Apex Legends Ring rehberi yazımızda oyunun uzunluğundan her halkanın kaç dakika sonra ve kaç dakika boyunca daraldığına kadar birçok farklı konuya değindik. Halkaların verdiği hasar bazı oyuncuların düşündüğünün aksine daima artacak şekilde ayarlanmamıştır. Bunun yerine damage ilk birkaç halkada yükselir ve maçın sonlarına doğru değişmez.

2. sezona göre halka hasarı, boyutu ve süresi

Halka hasarı
Respawn Beacon'ın dairenin dışında da çalıştığını hatırlatalım

Apex Legends oldukça hızlı bir oyun. Dolayısıyla durup bazı şeyleri gözlemlemek için fazla zamanınız yok. Konu halkalara geldiğinde durum farklı değil. Aşağıda bu mekaniğe dair ihtiyacınız olan tüm bilgileri ve istatistikleri bulabilirsiniz. Buna maksimum maç uzunluğu da dahildir.

RoundBekleme süresiDaralma süresiVerdiği HasarHalka yarıçapıHalkanın kapladığı alan
13 dk2 dk%21115 mHaritanın %17'si
22 dk 30 sn2 dk%5680 m%37
32 dk 15 sn2 dk%10410 m%36
42 dk2 dk%20105 m%6,6
51 dk 30 sn1 dk 40 sn%2080 m%58
61 dk 30 sn1 dk 30 sn%2540 m%25
72 dk1 dk 20 sn%254 m%1
820 sn1 dk 20 sn%250 m%0

Her yeni Ring yeni bir Round anlamına geliyor. Oyunun seslendirmeni bunu size Round 1, Round 2, Round 3 veya Round 4 şeklinde ifade eder. Her yeni Round belirli sayıda oyuncu öldükten sonra başlar. Round 3 ve Round 4 genellikle oyunun sonu anlamına gelir. Hangi Round'da olduğunuzu ekranın sol üst kısmındaki minimap'i kontrol ederek öğrenebilirsiniz. Buradaki halka sayısı bulunduğunuz Round'a işaret edecek. Eğer kulak verirseniz maçın seslendirmeni bunu size "Round 2 begins" gibi ifadelerle söyleyecek.

Her maçta halka maksimum 8 kez daralır. Her daralma sırasında "Ring is closing" açıklamasını ekranınızda görebilirsiniz. Aynı zamanda Legend'ınız da buna benzer bir cümle kurar. Halka daraldıktan sonra bekleme süresi başlar. Bu sürelerin her Round için ne kadar olduğunu aşağıdaki tabloda görebilirsiniz. Ring'in dışına çıktıktan yalnızca 1,5 saniye sonra hasar alırsınız. Apex Legends'ta Ring'ler aslında o kadar fazla hasar vermez. O nedenle bazen halkanın içinden dolaşmayı dahi seçebilirsiniz.

Oyunda Supply Shield'den atılmaya başlamadan önce 10 saniyelik bir bekleme süresi vardır. Bunun ardından 75 saniyelik süre başlar ve ilk çemberin konumu bu sürenin ardından ortaya çıkar. Yukarıda her Round'da çemberin bekleme süresi, daralma süresi ve çember hasarı yer alıyor. Aynı zamanda çemberin büyüklüğü ve haritada kapladığı alan da görülebiliyor.

King Canyon haritasının uzunluğu ve genişliği 1925 m x 1925 m'dir.

Belirli noktalarda halkanın davranışlarında bazı şaşırtıcı farklılıklar var. Örneğin, Ring büyüklüğünde 3. ve 4. Round'lar arasındaki değişim diğer tüm geçişlerden çok daha büyük. Yani Ring'in hareket hızında önemli bir artış olduğu görülüyor. Diğer bir ilginçlik ise bekleme süresinin 6. Round ile 7. Round arasında yükselmesi. Bu da oyunculara oyunun en küçük halkasına geçiş yaparken yeterli hareket süresini veriyor.

Daire 5. turun başlangıcında %20 sağlık hasarına ulaşıyor. Bundan sonra 8. tura kadar hasar değişmiyor. Tabii belirtmekte yarar var oyun nadiren 4. Round'dan sonrasını görüyor. Hatta bazı maçların en fazla 3. Round'a kadar uzadığı söylenebilir.

Apex Legends oyun uzunluğu: Maç en fazla ne kadar sürebilir?

Aşağıdaki bilgiler artık Season 2'nin başlaması ile değişmiştir.

Tüm bunları göz önüne alarak, bir Apex Legends maçının ne kadar süre devam edebileceği makul bir doğrulukla hesaplanabilir. Dairelerin tüm bekleme ve daralma sürelerini birbirine eklemek bize 23 dakika 41,5 saniye süresini veriyor. Buna maçın başında Supply Ship'ten düşmeden önceki 10 saniye önce ve 1. tur başlamadan önceki 75 saniye eklenirse… ve her bir bekleme ve daralma süresi arasındaki 4 saniyelik gecikmeler…

Sonuç olarak, bir maçın başlangıcı ile dairenin son hadde kadar daralması arasındaki uzunluk 26 dakika ve 6,5 saniyedir.

Round 8'de artık güvenli bölge kalmıyor. Bu noktada Legendary Backpack gibi eşyalarınıza veya Lifeline'ın iyileştirme becerilerine güvenmeniz gerekecek. Sonuç olarak, artık Apex Legends'ta her çemberin daralma süresini, verdiği hasarı ve daha fazlasını biliyorsunuz. Şimdi bunu oyunda avantaja çevirme zamanı.

Apex Legends Ring rehberi: Halka hasarı ve maç süresi yazımız burada son buldu. Daha fazla içerik için bu bağlantıyı takip edebilirsiniz: https://2ladd.com/k/rehber